lördag 24 augusti 2013

Sweeeeeet...

...potatoes!

Är för jäkla gott. Det måste vara den mesta underskattade frukten ever!

Jag tänkte ha en liten tävling.. lite för att se hur många engagerade läsare jag har.. och hur uppmärksamma ni varit ;)
Men mer om det i slutet på inlägget..

Ni som väntar på det andra roliga från Skuleberget får vänta ett tag till.. men det är inte mitt fel.. väntar på att andra ska uppdatera sin hemsida.. tålamod är en dygd sägs det.. eller är det renlighet?
Det skulle varit uppdaterat den 18:e.. men icke!

Såg nyss ett litet klipp från det stora landet i väster.. där en liten flicka skulle säga vilket tal det var som visades upp.. gick jättebra en stund.. tills 11 kom upp.. och det bara två raka streck.. inte med såna här fina småsaker längst upp och längst ner.. äh, ni fattar..
gissa vad hon sa.. "it's a pause!" hahaha.. störtskönt ju!

Idag var jag hos en go arbetskamrat och pallade plommon.. det faktum att hon var hemma och faktiskt tyckte att jag skulle plocka massa hör inte hit.. låter mer spännande om man säger att man pallade plommon.. så det gjorde jag! Gott är det i alla fall.. men inte ba fö umpan! haha

Vet ni en sak till? imorrn är jag ledig! japp.. på en söndag.. det är galet!
Kram på er! :)

Jo just ja.. tävlingen var det ja..
Det går ut på att gissa hur många mil hojen har rullat. Från att jag hämtade ut den 14:e juni t o m nu.. 24:e augusti.. klockan hmm.. på kvällen.. ni har månaden på er.. 1:a september är det för sent..
Den som kommer närmast får ett fint pris.. jag lovar :)

Det kan finnas lite ledtrådar i tidigare inlägg.. hihi..

"How many roads must a man walk down..."

3 kommentarer:

Tess sa...

kul mä tävling!!
ja säjer 634 mil å så ska ja få ett bonus pris för att ja va först =)

Anonym sa...

Hmmm gissar på 716 mil.... typ :) / Heléne

Tess 2 sa...

då säjer ja 741 =)