onsdag 14 augusti 2013

Success! Part 2

Lördag
Funderar på att åka till Skuleberget för att se om min nyfunne vän är kvar. Men jag låter bli.. vågar inte chansa.
Färden går ikstället längs Ångermanälven.. fint här med.. vänder uppe i Junselse och tar andra sidan tillbaka.
Återigen en varm dag.. ca 26-28 grader..
Lunchar i Sollefteå, blir ett par bad efter vägen..
Tillbaka vid Höga kusten provar jag på utforska lite av nationalparken Skuleskogen. Går mot Slåttdalsskrevan. Återigen felklädd :)


Framme vid skrevan. Coolt. Men nu är jag svettig!











Tillbaka till parkeringen. 3 km bort.
Mer bad. Sedan middag i en mysig liten fiskeby. Sova.

Söndag
Dags att påbörja hemresan. Men det blir ett stopp på Hemsön igen. Fick med mig lite matsäck från B&B-frun. Drar mot stranden. Hittar en lämplig väg på GPS:en. Fast vägen går in på en tomt. Skit också. Då kommer tomtägaren promenerandes och undrar vart jag ska.. ner till vattnet svarar jag.
Ja, men gå ner här.. det är lugnt.
Sagt och gjort.. tar min matsäck och promenerar genom tomten och ner till vattnet.. fint här med :)
Sitter en stund innan jag ska åka vidare. Pratar med den glda gubben igen och han tycker att jag ska åka till den lilla fästningen också. Finns visst en sån. Och den ska vara öppen. Ok. Får en vägbeskrivning och drar iväg. Kommer fram och går runt lite, men inte fan är det öppet nånstans. Jaja, njuter lite av utsikten i alla fall.


Det här är jag! På Hemsön. Höga kusten. 2013.








Drar vidare söderöver. Övernattning utanför Bollnäs igen.

Måndag
Småvägar mot Mariestad. Fortfarande fint väder och varmt.

Tisdag
Stannar i Mariestad pga dåligt väder. Riktiga åskskurar, inget kul mc-väder.

Onsdag
Kommer hem igen. Skönt.

Så.. det var det.. hoppas det roade nån ;)

Inga kommentarer: