söndag 8 december 2013

Sol, vind och vatten..

Eller iaf strömavbrott, vind och vatten..
Det har blåst.. farbror Sven har inte varit snäll i år. Inga julklappar till honom.. och tydligen så låg det nåt i mitt förra inlägg.. nån har öppnat alldeles för många dammluckor.. det har svämmat över.. tur man inte bor vid vattnet ;)

Och idag var det ett stort strömavbrott.. jag var inte helt nöjd.. gick till hockeyarenan.. det duggade bara lite så inga problem tänkte jag.. men det var motvind så jag var rätt blöt när jag kom fram.. å så hinner de inte ens spela klart första perioden när strömmen går.. grr.. en kall väntan på besked.. nähä.. efter ca 45 minuter kommer beskedet att hallen måste utrymmas.. men strax efter det är strömmen tillbaka.. weee.. matchen kan återupptas.. fast jag var fortfarande kall och blöt..
Nåja.. enda positiva var att Färjestad nu är före Rögle.. haha..

Tur att det var lite vin över från igår.. ett glas vin att värma sig med.. inte fel.. trots att det är söndag.. har jag nog förtjänat.. :)

Nu dax för lite guraträning.. pling plonk!

"Red red wine..."

Inga kommentarer: