onsdag 12 september 2012

jag älskar bilar

Under några år har jag och min plåtcontainer till bil levt i harmoni och gemensam ignorans för varandra.. jag har inte skött om den speciellt väl och den har jävlats lite lagom med mig..

Men nu har det gått för långt.. häromdan beslutade den sig för att avgasröret är ett onödigt bihang.. ungefär som blindtarmen för oss.. 
Så idag har jag legat under bilskrället och monterat det igen.. inte så enkelt som man kan tro.. men med diskmedel.. ståltråd.. en stor manlig skruvmejsel.. ett antal mindre vackra ord.. blodiga händer.. ett gäng rostflagor i ansikter.. så fick jag till sist fast röret..
då återstod bara att starta och köra iväg för att testa att installationen håller..
men tror ni bilen ville starta då... nääääääää... startmotorn lät:
vrrrr-rrrr-rrrrr (paus på 4 sek) vrrrr-rrrrr (paus igen) vrrrr-rr-rrrrr... 

hata!

2 kommentarer:

Heléne sa...

Bättre med tvåhjulingar... och Guinness??!

Pejtur sa...

Haha.. jaa.. betydligt bättre.. å lättare på alla sätt å vis..
Men inte samtidigt ;)