måndag 10 september 2012

Guinness!

I fredags hade vi lite för-after work hemma hos mig.. sen blev det bowling.. käk.. telegrafen.. nattamat.. 

Men vi tar det från början.. hos mig.. jag serverade min vana trogen ett par Guinness till de som ville ha.. och ni skulle ha sett hakorna på ett par av de som var här.. långt nere vid golvet :)

Om ni nu inte känner mig så råkar jag tycka att Guinness är rätt gott.. och det märks nog..
Dels för att jag har en ganska unik väggprydnad på ca 0,5x1 m.. dels för att jag serverar en lite bättre Guinness än vad folk brukar få hemma hos någon..
I fredags var den dessutom bättre än dem vi fick ute :)

Sen bidde det bowling.. gick sådär.. fick till en bra serie på runt 160 poäng.. resten glömmer vi..
Efter bowlingen käkade vi på El Greco och där blev det fläskfilé.. på en grekisk restaurang... känns som en liten miss.. men det var 2 stora sällskap där så för att underlätta skulle alla beställa samma käk.. och då blev det som det blev.. men det slank i alla fall ner en liten nubbe till förrätten! Vuxet juh!

Sedan drog kvällen vidare till telegrafen.. där det blev mer Guinness.. och Jägerhämnd.. och biljard..
Ett antal timmar senare kom någon på den briljanta idén att vi skulle vidare till nästa ställe för ytterligare en öl (faktiskt inte min idé).. då var klockan kvart i två.. och detta stället stänger 2..  5 i var vi på plats och två av mina homies beställde varsin öl... kvart över tröttnade vakterna och bad oss lite snällt gå därifrån.. :)

Vad gör man då? en bit över läggdags.. med två polare som ville ha mera.. jag och en till som ville hem och nana... självklart kompromissar man! vi gick en liiiiten omväg till "närmaste" bankomat.. ett par buskar/husvägg/papperskorg kom nog i vägen också..  varå? måste man så måste man!
Sedan bidde det nattamat i hôlet i vägga..  jo det har ett namn men sånt minns man ju inte..
Sedan säng! nånstans efter 3-tiden..

En bra kväll på det stora hela.. men det gjorde inte förkylningen bättre..  hehe.. 

Nästa helg blir lugnare.. jag lovar!

"Bättre en irländsk Guinness i handen än en gullig irländare i röven"

Inga kommentarer: