torsdag 9 juli 2009

Los toros

Nä.. dagens inlägg handlar inte om tjurar utan om cyklar.. Los toros är spanska och betyder (fritt översatt): Le tour!
Alltså touren. Med stort T. Frankrike runt har ju börjat :)

På torsdag är det hellregn och på lördag blir det vin,
men fredag är ändå den dagen som känns fin..
då börjar bergen i touren igen..
Jag vill ha bergspris idag :)

Wohoo.. imorrn börjar touren.. då tar armstrong ledartröjan. Jo jag tror faktiskt det..
Men jag tror inte han får behålla den till Paris. Årets tour vinner "stallkamraten" Contador.
Om de kan hålla någorlunda sams i Astana.. men det finns egentligen ingen bra utmanare..
alla toppåkare finns i Astana-stallet.. Armstrong, Contador, Klöden, Leipheimer, Zubeldia, Popovych.. ett helt gäng potentiella vinnare och lika många riktigt bra hälpryttare.. vem ska stoppa dem? Evans? Åkte bort sig i lagtempot. Menchov? Också borta redan. Bröderna Schleck? Ja kanske, men jag tror fortfarande de är för svaga på tempoloppen. Sastre? Möjligt.. men redan 2 min efter.. han måste vara grym i bergen för att sätta Astana-teamet på plats. Vandevelde? Är nog lite för svag i bergen, annars verkar Garmin-stallet vara i bra form. Lite av en outsider, får inte räknas bort ännu.

Mina slantar ligger benhårt på Contador. Han har ett perfekt utgångsläge. Det enda som kan hindra honom som jag ser det är att Armstrong tar den gula tröjan imorgon och då får Contador attack-förbud. Man attackerar inte när en stallkamrat kör i gult. Inte när stallkamraten har en rimlig chans på slutsegern i alla fall.

Inga kommentarer: