lördag 7 september 2013

It's getting closer..

Knappt två veckor kvar.. dags att börja spika menyn.. på väggen?
Huvudfödan är klar.. fiskad och färdigkokt.. den ska bara tinas.. och så blir det vitlöksbröd.. tråkiga färdigköpta får det bli.. men sen då?
Västerbotten- och kantarellpaj låter ju gott.. och passar garanterat bra till det andra.. men jag har aldrig gjort paj.. jo, nån bärpaj till kaffet.. men det är inte riktigt samma sak..
Men va fasen.. hur svårt kan det va?!
Bara att prova.. till efterrätt då? Förra året gjorde jag en suverän grej med jordgubbar och vit choklad.. så den är ju förbrukad.. men choklad går alltid hem.. tips mottages med tacksamhet..
Sen blir det självklart öl till.. har jag sagt att jag tycker om öl? :)
Mariestads kommer ju finnas.. och den svarta drycken från Irland.. hihi..
En och annan snaps lär slinka ner också.. hör ju liksom till.. sen sa de sjongas!
Får la ta med min lilla visa.. och sen tar jag lite sånger från tidigare skivor.. bl a från Jakten ;)

Idag skiner solen.. och jag är ledig.. det innebär att det blir en runda på min kära tvåhjuling.. weee :)
Sen blir det hem och heja på friidrottarna.. Heja heja heja!

"Uti magen din den kryper, och i tarmarna dig nyper.."

Inga kommentarer: