söndag 3 februari 2013

Februari

Har ni hört?
Det har börjat en ny månad.. vissserligen en kort sådan, men ändå..
Feeeeebrruuuuuaaaaarrriiiii.. visst låter det kallt..

För ett par dagar sen var jag nära att plocka fram hojen.. det var 5 plusgrader.. strålande sol.. vindstilla..  det var så att vårkänslorna började krypa under skinnet.. men säg den glädje som varar... dagen efter var det återigen grått och trist och under nollan.. så bågen får nog stå några veckor till..
Men ack vad jag längtar till den dagen jag kan grensla mina 100 hästar och återigen svepa fram över den skånska landsbygden och svära över bilister och rullgrus och en och annan traktor..
Den här våren och sommaren kommer att bli bra.. Jag har börjat planerat ett par resor jag vill göra, sen får vi se om det är praktiskt genomförbart, men man måste få drömma.. :)

Detta året har, med ett uppenbart undantag, börjat riktigt bra..
med Gotha fortfarande i färskt minne ;)
Jag undrar fortfarande vem den "kända" belgiska artisten är.. ?

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Inga kommentarer: