lördag 15 februari 2014

För vi har Charlotte Kalla..

Vem fan är Nisse Hult?!

Vad ska man säga.. vilken dag.. började iofs trist med Jessica och Kajsa.. speciellt Kajsa som hade nåt riktigt stort på gång i ett mycket märkligt lopp.. konstigt satt bana.. men sen!

Damkronorna skrällde och piskade Finland.. och succén skulle fortsätta..

Nrk beskrev det hela som en smøretabbe.. :D

Ida på  första gjorde sin plikt och hängde med täten.. Emma körde helt fenomenalt..
men när Anna tappade lite för många sekunder på sitt andra varv trodde jag guldet var förlorat.. 25 sek på en relativt lätt 5 km bana är mycket.. även för en Kalla i toppform..

Men vad hon åkte.. och nästan lika kul var att Norge missade pallen.. det måste vara en av tidernas största idrottsliga sensationer.
OS mest givna guld, och så hamnar de inte ens på pallen. Märkligt. Visst hade de sämre skidor, men det är inte hela sanningen. Ingen av de norska åkarna gjorde speciellt bra lopp. Bara att tacka och ta emot. Nu ser vi fram emot herrstafetten imorrn. Den är extremt viktig!

Jag har nämligen ingått ett vad med en norsk jänta.. och det vill man inte förlora.. blir så jobbigt när vi träffas på kick-offen då ;)

Hade jag vetat hur dagen skulle bli hade jag valt damstafetten istället.. men det här scenariot hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat drömma om..

Nu ser vi fram emot Lett-pisk ;)

"De ä bar å åk.."

Inga kommentarer: