söndag 31 januari 2010

Ymnighet!

Du har rätt.. ymnighet är säkert inget riktigt ord.. men det beskriver dagen rätt bra hittills..
Snön faller ymnigt.. blodet forsar ymnigt..
jag överdriver lite.. snön dalar sakta och stillsamt ner mot marken med stora fina flingor..
och blodet har slutat nu.. jag var bara tvungen att testa vad som händer om man sticker in kniven i handflatan.. först hände ingenting.. mer än att det gjorde ont.. men sen kom den röda vätskan farande.. ymnigt!
så nu vet jag.. då behöver jag inte prova det igen.. rätt korkat egentligen..

veden är slut inne.. finns mer i garaget.. står en bil ivägen.. kallt ute.. snö ivägen.. kommer inte fram.. ingen brasa idag.. får ladda upp till nästa helg istället.. idag blir det filtar.. och choklad.. och semla..
det är jag värd.. semla är gott.. med ymnig grädde!

Dagens ord är alltså: pepparkaka!

Inga kommentarer: