söndag 9 november 2008

Oj!

Vilken helg. I fredags tog jag och sambon en promenad efter maten. Maten ja! Försvenskad sushi. Tillagad av undertecknad. Bidde riktigt gott, till det hade vi Alsace-vin. Smaskens. Under promenaden hamnade vi på O'Learys, fasen vet hur vi hamnade där. Efter ett par öl (mörka å fina förstås!) slank vi in på brygget där det andades nedervåningen på gamla kårpuben i Halmstad. Snacka om nostalgi!
Lördagen avlöpte lugnt och stillsamt tills jag blev medtvingad på damhockey. Gäsp!
Närå, det var faktiskt bra. Trots att de inte får tacklas. Synd bara att småflickorna (U13) från Linköping lekte med våra lokala hjältar. Jag hoppas vi får tillfälle att gå fler gånger.
Idag har vi kikat på Labrador-valpar. Om vi kommer skaffa vovve? Absolut! Men kanske inte någon från den kullen, även om de var rysligt söta.
Resten av dagen har ägnats åt källarstädning. Trist men nödvändig, vi måste få ordning där nere.

På torsdag drar jag till Dublin! För att dricka Guinness! Jag tycker om öl... Faktiskt!

Inga kommentarer: